Ramki reklamowe: wyjątkowy design, który wyróżni Twoją markę!
Ramki reklamowe to nie tylko proste nośniki informacji, ale także wyjątkowe narzędzie, które potrafi wyróżnić Twoją markę spośród konkurencji.Kreacja reklamowa, która przyciąga wzrok i zostaje na dużej w pamięci odbiorcy to marzenie każdego marketingowca. W szczególności w dobie ślepoty banerowej i skrócenia czasu, który poświęca nam klient w mediach do dosłownie 2 sekund. Gdy mamy już klienta w swojej siedzibie musimy zrobić wszystko, by jego doświadczenia były wyłącznie pozytywne. Jak tego dokonać? Doskonałą sposobnością ku temu może być dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna z wykorzystaniem ramek reklamowych – nienachalna, spójna i zapadająca w umyśle klienta.
Czym są ramki reklamowe?
Ramki reklamowe to doskonałe narzędzie reklamy wewnętrznej oraz zewnętrznej. Mogą być dopełnieniem wystroju wnętrza komercyjnego lub pełnić funkcję outdoorowej reklamy w miejscach publicznych, wnętrzach galerii handlowej oraz wszędzie tam, gdzie znajduje się nasz potencjalny klient.
W dzisiejszej kulturze obrazkowej Twój komunikat reklamowy, który zamieścisz na ramkach reklamowych musi dobrze wyglądać. Treść komunikatu powinna dopełniać i współgrać z szatą graficzną i być umiejscowiona w najlepszym możliwym miejscu. Najlepszym miejscu, czyli gdzie? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Zastanów się przez chwile, gdzie mogą przebywać Twoi klienci – jakie mają zwyczaje, co na co dzień kupują. Istotne jest umiejscowienie reklamy – nie zamieścisz przecież świetnych zdjęć luksusowego auta z Twojego salonu gdzieś w przychodni lekarskiej w dzielnicy, gdzie mieszkają osoby z mniejszą zasobnością portfela. Reklama będzie raczej razić odbiorców niż zachęcać do obejrzenia auta w Twoim salonie. Jak uniknąć reklamowego faux pas? Skorzystaj z dostępnych darmowych informacji statystycznych, stwórz persony sprzedażowe lub skorzystaj z usług profesjonalnych agencji.
Zasady ramki reklamowej, jako dobrego nośnika komunikatu
Nie ujmuj w ramy złego komunikatu, jak sprawić by był dobry? Ramki reklamowe spełniają swój marketingowy cel, gdy pod uwagę weźmiesz kilak sugestii.
-
- materiał wykonania – odpowiednio dobrany materiał do umiejscowienia ramki reklamowej – inny znajdzie zastosowanie w zewnętrznych elewacjach, inny natomiast jako dopełnienie wnętrza. Zewnętrzne ramki powinny zostać wykonane z materiału odpornego na kapryśną pogodę (mróz, deszcz, słońce) oraz na mechaniczne uszkodzenia.
-
- prosty przekaz – w designie istotne znaczenie ma zasada: mniej znaczy więcej. Percepcja odbiorców przeładowana informacjami zamyka się szybko, w szczególności gdy widzą niezrozumiały i skomplikowany przekaz. Konkretne informacje powinny znaleźć się na ramce, nadmiar informacji tylko zaszkodzi.
-
- nieprzewidywalny – warto czasem postawić na nieszablonowość – zaskoczenie odbiorcy lub wprowadzenie go w pozytywny stan działa tylko na korzyść rozpoznawalności marki.
-
- minimalizm w dosyłowym słowa tego znaczeniu – w DRW Studio wykonujemy minimalistyczne w wymiarach i przekazie ramki. Ich zastosowanie jest szerokie – wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient czeka znudzony w samochodzie na zmianę świateł, jego wzrok pada na lewą stronę na ogrodzenie – tam zamieszczona jest minimalistyczna ramka z napisem – jeszcze 5 sekund dzieli Cię od startu – dobrego dnia życzy ,,nazwa Twojej firmy”. Odjeżdża z uśmiechem i pozytywnym skojarzeniem dla Twojej marki.
-
- optymalizacja użyteczności – kolejny ważny aspekt przy doborze ramek reklamowych. W DRW Studio oferujemy produkty w minimalnych rozmiarach oraz tych tworzonych w skali wielkoformatowej – możliwości są szerokie do 3 x2 metry. Konieczne jest dobre zaprojektowanie czytelności przekazu do miejsca umiejscowienia oraz zdolności odczytania reklamy przez odwiedzających.
-
- spójne z marką – to ważna, choć często pomijana rzecz przez reklamodawców. Ramki reklamowe nie mogą powstać w oderwaniu od identyfikacji wizualnej marki. Dziś punktów wizualnych styku z marką mamy dużo: od reklamy zewnętrznej po reklamę na stronach internetowych, czy komunikatach na facebooku – wszystkie te miejsca, w których rozmawiasz z konsumentami opierają się o wizualny przekaz i one musza być spójne.
Jak przydzielać zadania ramkom reklamowym?
Wiesz już, że ramki reklamowe są dobrym nośnikiem kampanii reklamowej czy ogólnego wzrostu świadomości lub rozpoznawalności marki. Mogą zaskakiwać, inspirować lub nakłaniać do działania. Są też doskonałym uzupełnieniem identyfikacji wizualnej i wystroju wnętrza Twojej powierzchni komercyjnej Punktem wyjścia przy realizacji zlecenia produkcji ramek reklamowych przez DRW Studio jest dokładne określenia zadań, jakie mają one pełnić. W swoim portfolio za pomocą ramek prezentowaliśmy dla klientów zakres oferowanych przez nich usług, opowiadaliśmy historie powstawania firmy, prezentowaliśmy benefitu zatrudnienia w korytarzu HR. Im lepiej sprecyzujemy zadanie i dokonamy rekonesansu przestrzeni, w której zagoszczą ramki tym lepiej spełnią swoją rolę. Im lepiej spełnią swoją rolę, tym większe wymierne korzyści dla Twojej firmy. Po stronie DRW Studio zawsze dbamy o to by ramki reklamowe desygnowane naszym wykonaniem zawsze spełniały rolę w 100 %. Zapraszamy po bezpłatną wycenę lub konsultację.
Zobacz także inne nasze realizacje!