DRW Studio

Powrót
oznakowanie hotelu logo hotelu alexander

Jak być zawsze pierwszym wyborem swoich klientów – słów kilka o oznakowaniu hoteli

Od pierwszego spojrzenia: oznakowanie hotelu, które zapowiada wyjątkowy pobyt

Zaprojektowanie fascynującego i przyciągającego uwagę logo hotelu oraz efektywnego oznakowania hotelu jest niezwykle istotną kwestią marketingową. Jeśli chcesz być pierwszym wyborem dla swojego klienta musisz zadbać o każdy szczegół. W szczególności w branży hotelowej klient powinien poczuć się komfortowo, przyjemnie, tak by zawsze chciał wracać pod Twój szyld. Jeśli o nim mowa, to w DRW Studio wykonujemy nie tylko szyldy, litery 3D, identyfikacje wizualne całych budynków, ale prowadzimy też kompleksową aranżację i projekt oznakowań budynków komercyjnych zgodnie z ich użytecznością oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.

Oznakowanie hotelu – ważne aspekty

Marka hotelowa może zagościć w umyśle klienta w dwojaki sposób: pojawić się pierwsza na czekiście podróżniczej lub za sprawą złych wspomnień zostać otagowana ,,nigdy więcej moja stopa tu nie stanie”. Na cały hotelowy entourage składa się: czystość, miła i kompetentna obsługa, wystrój wnętrza, lokalizacja oraz wiele innych aspektów. Dobry menager hotelu powinien zadbać o każdy touchpoint klienta z marką. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego,  jak duże znaczenie dla klientów ma identyfikacja wizualna i użyteczne oznakowanie obiektu.

Urokliwy hotelik może nie zostać odwiedzony ponownie, gdy klient z ciężkim bagażem będzie musiał wędrować po piętrach w poszukiwaniu swojego pokoju lub gdy nawigacja oznajmi mu: jesteś u celu, a on tego celu nie będzie mógł dostrzec. Te niezbyt przyjemne aspekty jego pobytu mogą skutecznie zniechęcić go do ponownej wizyty.

Jak zaplanować logo hotelu?

Prosta droga do sukcesu? Dobrze widoczny hotel! Optymalne i profesjonalne oznakowanie hotelu podkreśla nie tylko charakter marki ale przede wszystkim uławia nawigacje klientom. Idealnym punktem wyjścia w planowaniu oznakowania hotelu byłoby wzięcie go pod uwagę już na etapie projektu i budowy. Nie zawsze jest to możliwe!

Większość naszych klientów przychodzi do nas z zapytaniem o identyfikację dla już powstałych budynków. Tu rozpoczyna się nasz proces współpracy. Znajdujemy optymalne dla klienta i jego gości rozwiązania. Fasada budynku, pylony, drogowskazy – przy ich aranżacji należy uwzględnić nie tylko konstrukcję budynku, możliwość podłączenia zasilania i ingerencję w elewacje ale przede wszystkim użyteczność dla klientów.

Nigdy nie kierujemy się zasadą, ,,tu wyglądałoby ładnie”. Cały proces realizacji odbywa się poprzez:

    • planowanie – oznakowanie hoteli projektujemy tak, by wpisywały się w styl wnętrza, były czytelne oraz użyteczne i widoczne!

    • tabliczki nawigacyjne w hotelu musi ułatwić gościom dotarcie do ważnych miejsc, pomóc w rozpoznawaniu obszarów hotelowych oraz zapewnić poczucie pewności w poruszaniu się po hotelowych korytarzach. Obecność na linii wzroku, czytelność i wyraźnie wskazówki – gość nie może się gubić!

    • fasada budynku oraz najbliższe okolice nie powinny zostawić u klienta cienia wątpliwości, że jest w miejscu docelowym. Reklamy podświetlane, kasetony reklamowe czy litery przestrzenne – aranżacja zewnętrza wymaga znajomości zasad projektowania, poznania możliwości montażowych ale również ograniczeń wynikających z przepisów i ustaw.

    • optymalizacja i akceptacja logo hotelu oraz oznakowań – proces projektowy zawsze kończy się wspólnym ustaleniem konsensusu między wizją klienta, naszymi wskazówkami oraz akceptacją kosztorysu i planu prac.

    • produkcja i montaż – dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym – dzięki, któremu jesteśmy producentem niezależnym, a doświadczona kadra sprosta wymagającym projektom i realizacjom montażowym.

    • usługa gwarancyjna – na wszystkie nasze realizacje zapewniamy bezpłatną usługę posprzedażową oraz gwarancję jakości wykonanych materiałów oraz montażu. Gwarancja obejmuje okres 24 miesięcy.

Projekt kasetonu z logo marki dla hotelu Alexander

Priorytetem w realizacji dla hotelu Alexander była czytelność i zauważalność oraz podkreślenie ekskluzywnego wymiaru hotelu. Zdecydowaliśmy się na kolorystykę w odcieniach czarni, bieli i złota. Zastosowaliśmy wydłużone wertykalne formy tablic nawigacyjnych, by nie przysłaniały wyremontowanego wnętrza i współgrały z rytmem nowego designu hotelu. Pełnią one rolę wspierającą a nie konkurencyjną dla wnętrza. Nienarzucająca się nawigacja wspiera użytkowników w samodzielnym poruszaniu się po obiekcie i mamy nadzieje stanowi jeden z wielu elementów dobrych punktów styku marki Alexander. 

Zobacz także inne nasze realizacje!